جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 121
  • کد خبر : ۱۲۰۵۱
مانور بزرگ امداد و نجات در شهرستان قدس برگزار شد
مانور بزرگ امداد و نجات شهرستان قدس با هدف ارزیابی عملکرد کارگروه‌های مرتبط ستاد مدیریت بحران شهرستان و کسب آمادگی بیشتر، رفع کمبودها و کاستی‌های احتمالی و ایجاد هماهنگی مابین سازمان‌های امدادی، خدماتی، درمانی و... با مدیریت فرمانداری و مشارکت شهرداری، هلال احمر، آتش‌نشانی، اداره برق، سازمان آب و فاضلاب، شرکت گاز، اداره مخابرات، پلیس، اورژانس، شبکه بهداشت و با حضور  مسئولان استانی و شهرستانی در مجموعه ورزشی شهدای شهرقدس برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، روز گذشته مانور بزرگ امداد و نجات با سناریوی زلزله فرضی و برپایی بیمارستان صحرایی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان و با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO)، هواشناسی، آمار و اطلاعات و صداوسیما برگزار گردید.

این مانور با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی و اجرایی شهرستان، بهره‌گیری از تجهیزات و بکارگیری آنها، ایجاد آگاهی بین مردم، تعیین نقاط ضعف و قوت، ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در انجام مانور و سرعت عمل دستگاه‌های اجرایی شهرستان قدس اجرایی شد.

سناریوی مانور به این صورت بود که ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ زلزله‌ای به قدرت ۶/۴ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داد و بر اثر این رخداد زلزله، خساراتی شامل تخریب خانه‌های مسکونی و بخش‌های خدماتی منطقه، آتش‌سوزی اماکن، تاسیسات و خودروها بر اثر ترکیدگی لوله‌های گاز و اتصال برق، آبگرفتگی بر اثر ترکیدگی لوله‌های آب، قطع ارتباطات مخابراتی شهری و انفجار ایستگاه CNG ایجاد شد که مصدومیت چندین نفر را به همراه داشت.

پس از وقوع حوادث یادشده کارگروه‌های عملیاتی اقدامات لازم را جهت آغاز عملیات امدادرسانی انجام داده و هر یک از اکیپ‌های امدادی، خدماتی و درمانی مراحل اطفای حریق و ایمن‌سازی، آواربرداری، نجات و درمان مصدومان و... را انجام دادند.

شایان ذکر است، تمامی بخش‌های مانور بزرگ امداد و نجات شهرستان قدس مطابق با سناریوی طراحی شده با موفقیت اجرا شده و مورد ارزیابی ستاد مدیریت بحران استان تهران قرار گرفت.

✅ رونمایی از بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی شهدای مدافع امنیت

بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی شهدای مدافع امنیت، یک مرکز درمانی سیار است که شامل تجهیزات لازم برای امدادرسانی در رخدادهای بحرانی است. این بیمارستان صحرایی در مانور بزرگ امداد و نجات شهرستان قدس به صورت رسمی رونمایی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی شهدای امنیت شامل تریاژ، اورژانس، بخش lCU، تحت نظر آقایان و بانوان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، استریلزایسون و بخش‌های بستری است که در بخش‌های مختلف درمانی از جمله اورژانس، اطفال، زنان و زایمان، ارتوپدی، جراحی عمومی، پزشک عمومی، داروسازی، ماما، آزمایشگاه، رادیولوژی و بهداری به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0